Przedszkole Integracyjne w Namysłowie





-
-
Statystyki
- Odwiedziny: 450943
- Do końca roku: 231 dni
- Do wakacji: 44 dni
Od kurnika do świątecznego koszyka - gr. I "Biedronki"
W okresie wielkanocnym pojawia się wiele tradycji, symboli, charakterystycznych potraw. Warto pomóc dzieciom je zaobserwować i zrozumieć. To również dobry moment na rozmowę o tym, co się dzieje wiosną na wsi. Wiosenne tygodnie to również idealny czas, aby wspólnie obserwować zmieniającą się przyrodę.
- zapoznawaliśmy się z nazwami zwierząt gospodarskich i ich domów, kształtowaliśmy nawyk systematycznej pracy, budowaliśmy postawę szacunku dla zwierząt i przyrody;
- utrwalaliśmy nazwy domów zwierząt: chlew, stajnia, obora, rozpoznawaliśmy i wyodrębnialiśmy poszczególnych członków rodzin zwierzęcych, rozwijaliśmy umiejętność analizy sylabowej, kształtowaliśmy postawę otwartości na przyrodę;
- zapoznawaliśmy się z nazwami członków ptasich rodzin, utrwalaliśmy pojęcia: mniej, więcej, tyle samo, budowaliśmy świadomość, że wśród zwierząt też są rodziny, kształtowaliśmy postawę szacunku dla zwierząt;
- budowaliśmy wrażliwość na otaczającą przyrodę, poznawaliśmy rolę pszczół i innych owadów zapylających, rozwijaliśmy uważne słuchanie, ćwiczyliśmy poprawne budowanie wypowiedzi, kształtowaliśmy umiejętność rozpoznawania własnych emocji;
- zapoznawaliśmy się z nazwami i wyglądem mieszkańców łąki, rozwijaliśmy mowę i kompetencje językowe, rozwijaliśmy motorykę małą poprzez działalność twórczą i ćwiczenia grafomotoryczne, doskonaliliśmy umiejętność dzielenia wyrazów na sylaby;
- kształtowaliśmy umiejętność określania odległości: bliżej i dalej, wyjaśnialiśmy znaczenie określeń: wysoko, nisko, głęboko, kształtowaliśmy umiejętność określania położenia przedmiotów w przestrzeni: nad, na, ponad, rozwijaliśmy umiejętność współpracy;
- poznawaliśmy wybraną piosenkę z repertuaru dziecięcego, uczyliśmy się reagowania na zmianę tempa i dynamiki muzyki, kształtowaliśmy percepcję słuchową i pamięć muzyczną, rozwijaliśmy tężyznę fizyczną, dbaliśmy o dokładne wykonywanie wszystkich ćwiczeń i zadań;
- poznawaliśmy wielkanocne słownictwo w języku angielskim;
- rozwijaliśmy zdolności manualne i percepcję dotykową, rozpoznawaliśmy kolory i kształty. zapoznawaliśmy się z tradycjami wielkanocnymi, dostrzegaliśmy wartość tradycji, kształtowaliśmy postawę otwartości na różne kultury;
- sprawdzaliśmy, jaka jest zawartość koszyczka wielkanocnego, budowaliśmy potrzebę kultywowania tradycji rodzinnych.
Bank pomysłów na zabawy w domu:
- Wspólne wykonanie i puszczanie latawców.
- Wiosenna koszulka – malowanie farbami do tkanin.