Przedszkole Integracyjne w Namysłowie

Logopeda poleca

Iwona Rutkowska-Błachowiak

Gimnastyka buzi na wesoło. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych dla dzieci

Książka adresowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Znane ćwiczenia logopedyczne przedstawione są w niej w sposób obrazowy i przystępny dla małych odbiorców. Zawiera 12 opowiadań, których celem jest usprawnianie narządów mowy. Przy każdym tekście zamieszczone są dodatkowe uwagi przeznaczone dla osób prowadzących zabawę. Mogą nimi być nie tylko logopedzi, ale także wychowawcy, rodzice, czy dziadkowie.

Półtorak Agata

Szmatki z tęczowej szufladki

Książeczka „Szmatki z tęczowej szufladki” została głęboko przemyślana: służy zabawie, pogłębianiu relacji z dzieckiem i jego wszechstronnemu rozwojowi. Malutkie dzieci najbardziej skorzystają z czułości i miłości wyrażanej poprzez bliskość oraz z radości przekazywanej przez rodziców i ich przyjemnego dotyku. Starsze będą oglądać śliczne obrazki i wyrażać zdumienie, ile odcieni ma każdy kolor oraz rozwijać swoje umiejętności plastyczne. Kilkulatkowie wspólnie z rodzicami zbudują zabawki, których wzory zostały umieszczone w książce. Wycinanie i klejenie i szycie rozwijają umiejętności manualne i wspierają twórczą pomysłowość.

Jaroch-Połom Lucyna

Bajeczki logopedyczne. Zabawne historyjki usprawniające mowę dziecka

Bajki zebrane w tym zbiorze mają za zadanie pomóc dzieciom w wieku wczesnoszkolnym w opanowaniu poprawnego mówienia, szczególnie wypowiadania głosek s–sz, c–cz, z–ż, dz–dż. Bajeczki mogą służyć również rozwijaniu płynności ekspresyjnej dzięki wzbogacaniu słownictwa i kształtowaniu mowy dialogowej i opowieściowej. Ponadto usprawniają myślenie poprzez określenie związków przyczynowo-skutkowych.

Bańki mydlane do dmuchania:

Sprawdzają się doskonale w ćwiczeniu oddechu dziecka. Mogą być też świetnym uzupełnieniem terapii logopedycznej. Sprawią dzieciom dużo frajdy i zabawy.

Półtorak Agata

Bee, mee i kukuryku - zabawa w naśladowanie dźwięków

Zabawa w naśladowanie dźwięków wydawanych przez zwierzęta pozwala dzieciom ćwiczyć podstawy zrozumiałej mowy. Dlatego zachęcajmy je do powtarzania dźwięków. Na wesoło, dla zabawy, nie oczekując, że muszą to zrobić bezbłędnie. Jeśli im się nie udaje, nie chcą powtarzać - nie naciskajmy. Wróćmy do ćwiczenia później. Za dwa dni, a może za miesiąc, malec z radością powtórzy dany dźwięk i będzie się nim cieszyć.

Książeczkę "Bee, mee i kukuryku" można wykorzystywać do zabawy z dziećmi już od dziesiątego miesiąca życia. Autorka nie zapomniała jednak o starszym rodzeństwie. Kiedy maleństwo uczy się mówić, starszy brat lub siostra może już uczyć się czytać! Bawcie się razem ze swoimi dziećmi - ta śliczna książeczka na pewno dostarczy Wam wiele radości.

Anna Mikita, Agata Półtorak

WĘDRÓWKI PO ZWIERZĄTKOWIE - Wierszyki i bajeczki wspomagające rozwój dziecka + Zeszyt ćwiczeń dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym

Dzieci w wieku przedszkolnym bardzo szybko uczą się na pamięć tekstów, które są rytmiczne, rymowane i do tego śmieszne. Z chęcią do nich wracają i powtarzają je.

Wędrówki po Zwierzątkowie... to zbiór ilustrowanych humorystycznych wierszyków i bajeczek, które mogą stanowić ciekawy wstęp do zabaw, rozmów i ćwiczeń wszechstronnie rozwijających mowę dziecka, w tym utrwalających poprawną artykulację głosek (większość utworów może być wykorzystywana do nauki wymowy konkretnych głosek – podano je na stronach z tekstami). Z niniejszej książki mogą korzystać zarówno nauczyciele prowadzący zajęcia z grupą przedszkolną, logoterapeuci, jak i rodzice pracujący z dzieckiem w domu. Integralną częścią niniejszego zbiorku są Wędrówki po zwierzątkowie. Zeszyt ćwiczeń dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Na kartach pracy oprócz zadań wszechstronnie rozwijających mowę (przez wyodrębnianie sylab i głosek, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej i głoskowej, wskazywanie rymów, budowanie wypowiedzi poprawnych gramatycznie, samodzielne definiowanie wyrażeń, wypowiadanie się na zadany temat, uzasadnianie odpowiedzi, poszerzanie zasobu słownictwa) znalazły się także ćwiczenia usprawniające grafomotorykę, rozwijające spostrzegawczość, pamięć wzrokową, umiejętność liczenia oraz kształtujące orientację na płaszczyźnie kartki. Taka różnorodność umożliwia połączenie różnych form aktywności (np. kolorowania, rozwiązywania zagadek, wyszukiwania elementów obrazka lub dorysowywania ich, wskazywania różnic), co odpowiada dziecięcej zdolności skupienia uwagi.

[foogallery id="6017"]


 
Materiał opracowała:

mgr Małgorzata Janiszewska
nauczyciel dyplomowany
Przedszkola Integracyjnego w Namysłowie