Przedszkole Integracyjne w Namysłowie









-
-
Statystyki
- Odwiedziny: 112074
- Do końca roku: 101 dni
- Do wakacji: 274 dni
Metody i formy pracy
Stosowane metody i formy pracy są nowoczesne i zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych. Poza metodami opartymi na metodyce wychowania przedszkolnego, codzienną praktykę pedagogiczną wzbogacono o nowatorskie toki metodyczne:
- elementy metody M. Montessori,
- system edukacji przez ruch D. Dziamskiej
- metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz
- metodę nauczania matematyki wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej, E. Zielińskiej
- metody aktywizujące
- aktywne słuchanie muzyki Battii Strauss.
KATALOG METOD STOSOWANYCH W PRZEDSZKOLU
Stosowane metody i formy pracy są nowoczesne i zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych. Poza metodami opartymi na metodyce wychowania przedszkolnego, codzienną praktykę pedagogiczną wzbogacono o nowatorskie toki metodyczne:
- elementy metody M. Montessori,
- system edukacji przez ruch D. Dziamskiej
- metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz
- metodę nauczania matematyki wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej, E. Zielińskiej
- metody aktywizujące
- aktywne słuchanie muzyki Battii Strauss
METODY STOSOWANE W TERAPII INDYWIDUALNEJ DZIECKA:
Metody logopedyczne:
- lingwinistyczne
- pedagogiczne
- psychologiczne
- medyczne
Metody pedagogiczne i psychologiczne:
- elementy met. Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
- elementy metody M.Ch. Knilla
- elementy metody Wspierania Rozwoju – „Terapia bajką”
- elementy kinezjologii edukacyjnej P. Denissona
- elementy metody Malowania Dziesięcioma Palcami
- metoda „Terapia Zabawą”
- program rozwijający percepcję wzrokową Frostig – Horn
- ćwiczenia Tymichowej
- elementy metody Pedagogika Zabawy Klanza
- masaż dotykowy
- asany jogi klasycznej dla dzieci
- „Mandale” buddyjska terapia uspokajająca
- wybrane techniki relaksacyjne
Metody fizjoterapeutyczne:
- elementy metody Bobach
- elementy metody Klappa
- elementy metody SI
- techniki fizjoterapeutyczne
FORMY PRACY
Podstawowymi formami organizacyjnymi pracy jest działalność:
- indywidualna
- zespołowa
- zbiorowa (zajęcia z całą grupą).
Natomiast podstawową i najważniejszą formą aktywności dziecka jest zabawa, która jest dominująca w wychowaniu przedszkolnym.