Przedszkole Integracyjne w Namysłowie

Zajęcia

Zajęcia bezpłatne realizowane są  w ramach podstawy programowej od godz. 8.00 do godz. 13.00:

 

W przedszkolu codziennie w każdej grupie odbywają się zajęcia programowe.

W ciągu pobytu dziecka w przedszkolu mają miejsce czynności higieniczno-porządkowe, samoobsługowe, odpoczynek. W tym czasie dzieci słuchają bajek, opowieści, muzyki. Ponadto jest to czas na pobyt w ogrodzie, zabawy i zajęcia w małych grupach wg zainteresowań, zajęcia indywidualne, zabawy ruchowe, zabawy i zajęcia usprawniające funkcje poznawcze.

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

PODSTAWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGOROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 14 lutego 2017 r.

W podstawie programowej wychowania przedszkolnego określono:

  1. Zadania przedszkola.
  2. Osiągnięcia dziecka na koniec wychowania przedszkolnego w czterech obszarach:
  • I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
  • II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
  • III. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
  • IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

oraz warunki i sposób realizacji podstawy.

ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM

Realizacja podstawy programowej:

IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:

  • rozumie bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reaguje na nie;
  • uczestniczy w zabawach, np. muzycznych, ruchowych, plastycznych, konstrukcyjnych, teatralnych;
  • używa wyrazów i zwrotów mających znaczenie dla danej zabawy lub innych podejmowanych czynności;
  • powtarza rymowanki i proste wierszyki, śpiewa piosenki w grupie;
  • rozumie ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami;

 

POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA

Potrzeba objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu, szkole i placówce wynika w szczególności:

  • z niepełnosprawności;
  • z niedostosowania społecznego;
  • z zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
  • z zaburzeń zachowania lub emocji;
  • ze szczególnych uzdolnień;
  • ze specyficznych trudności w uczeniu się;
  • z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych;
  • z choroby przewlekłej;
  • z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;
  • z niepowodzeń edukacyjnych;
  • z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi;
  • z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana w przedszkolu, szkole i placówce rodzicom uczniów i nauczycielom polega na wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększania efektywności pomocy udzielanej uczniom.

Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole i placówce jest dobrowolne i nieodpłatne.

CZYTAJ WIĘCEJ…