Przedszkole Integracyjne w Namysłowie
-
-
Statystyki
- Odwiedziny: 197604
- Do końca roku: 256 dni
- Do wakacji: 63 dni
Zajęcia
Zajęcia bezpłatne realizowane są w ramach podstawy programowej od godz. 8.00 do godz. 13.00:
W przedszkolu codziennie w każdej grupie odbywają się zajęcia programowe.
W ciągu pobytu dziecka w przedszkolu mają miejsce czynności higieniczno-porządkowe, samoobsługowe, odpoczynek. W tym czasie dzieci słuchają bajek, opowieści, muzyki. Ponadto jest to czas na pobyt w ogrodzie, zabawy i zajęcia w małych grupach wg zainteresowań, zajęcia indywidualne, zabawy ruchowe, zabawy i zajęcia usprawniające funkcje poznawcze.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
PODSTAWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO – ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 14 lutego 2017 r.
W podstawie programowej wychowania przedszkolnego określono:
- Zadania przedszkola.
- Osiągnięcia dziecka na koniec wychowania przedszkolnego w czterech obszarach:
- I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
- II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
- III. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
- IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
oraz warunki i sposób realizacji podstawy.
ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM
Realizacja podstawy programowej:
IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:
- rozumie bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reaguje na nie;
- uczestniczy w zabawach, np. muzycznych, ruchowych, plastycznych, konstrukcyjnych, teatralnych;
- używa wyrazów i zwrotów mających znaczenie dla danej zabawy lub innych podejmowanych czynności;
- powtarza rymowanki i proste wierszyki, śpiewa piosenki w grupie;
- rozumie ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami;
POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA
Potrzeba objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu, szkole i placówce wynika w szczególności:
- z niepełnosprawności;
- z niedostosowania społecznego;
- z zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
- z zaburzeń zachowania lub emocji;
- ze szczególnych uzdolnień;
- ze specyficznych trudności w uczeniu się;
- z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych;
- z choroby przewlekłej;
- z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;
- z niepowodzeń edukacyjnych;
- z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi;
- z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana w przedszkolu, szkole i placówce rodzicom uczniów i nauczycielom polega na wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększania efektywności pomocy udzielanej uczniom.
Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole i placówce jest dobrowolne i nieodpłatne.