Przedszkole Integracyjne w Namysłowie

W wiosennym ogrodzie - gr. II "Motylki"

Drodzy Rodzice!

Dzień robi się coraz dłuższy. Zatem czas na planowanie wiosennych prac w ogrodzie oraz na rozmowy o wiosennych roślinach. Wspólne prace w ogródku lub wspólne sadzenie czy przesadzanie kwiatów to bogactwo doznań sensorycznych. Jeśli macie taką możliwość, warto to wykorzystać.

W minionym tygodniu…

  • zapoznawaliśmy się z różnymi rodzajami prac wykonywanych wiosną w ogrodzie oraz ze sprzętem używanym do tego celu, kształtowaliśmy nawyk sprzątania, zwracaliśmy uwagę na konieczność wykonywania pewnych czynności (wynikających z kalendarza i natury) w określonym czasie, kształtowaliśmy nawyk systematycznego wykonywania zadań i odkładania rzeczy na miejsce;
  • nauczyliśmy się rozróżniać cebule jadalne i kwiatowe, utrwalaliśmy znajomość zjawisk przyrodniczych zachodzących wiosną w ogródku, rozwijaliśmy motorykę małą, doskonaliliśmy umiejętności językowe poprzez wykonywanie własnych eksperymentów językowych, rozwijaliśmy umiejętność współpracy;
  • doskonaliliśmy umiejętność klasyfikowania, przeliczania oraz układania sekwencji i szeregów, utrwalaliśmy nazwy wiosennych kwiatów, poszerzaliśmy wiedzę o czynnikach niezbędnych do życia rośliny, wdrażaliśmy się do systematycznej pracy;
  • utrwalaliśmy wiedzę na temat zwierząt, roślin i ogrodu wiosną, kształtowaliśmy słuch muzyczny i wyobraźnię, rozwijaliśmy wrażliwość
    na otaczającą przyrodę, wzmacnialiśmy relacje w grupie;
  • utrwalaliśmy wiedzę dotyczącą wiosennych roślin i tego, czego potrzebują one do życia, kształtowaliśmy postawy proekologiczne, otwarte na dobra natury, rozwijaliśmy sprawność manualną;
  • na zajęciach z j. angielskiego poznaliśmy nazwy zwierząt gospodarskich i miejsce ich zamieszkania.

Bank pomysłów na zabawy w domu:

  • Ogródek na parapecie – zasadzenie cebulek na szczypiorek. Prowadzenie obserwacji.
  • Zwijanie poplątanych kłębków włóczki.
  • Wspólne wykonywanie prac ogrodowych.
ZOBACZ: GALERIA ZDJĘĆ >>>