Przedszkole Integracyjne w Namysłowie

Bezpieczni na drodze - gr. VI "Pszczółki"

W tym tygodniu zajmowaliśmy się tematem bardzo ważnym dla każdego dziecka – bezpieczeństwem na drodze.

W tematykę tygodnia wprowadziło przedszkolaki opowiadanie o Heli i Leonie zatytułowane „Uwaga na drodze!”. Tego dnia dzieci oceniały na ilustracjach właściwe i niewłaściwe zachowania w ruchu drogowym oraz uczestniczyły w tematycznych zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych. Podczas spaceru w najbliższym otoczeniu przedszkola w praktyce stosowały zdobyte na zajęciach edukacyjnych informacje i umiejętności związane z bezpieczeństwem.

Rozwiązywały zagadki dotyczące ruchu drogowego, utrwalały zasady przejścia po pasach podczas zabawy ruchowej, różnicowały prawą i lewą stronę, układały w parach rytmy z figur geometrycznych, wyodrębniały pierwszą i ostatnią głoskę w słowach, reagowały ruchem na zmianę natężenia dźwięku, ćwiczyły pamięć i odporność emocjonalną podczas gry w „Memory uliczne” z rówieśnikiem w parze, ćwiczyły koordynację wzrokowo-ruchową i grafomotorykę, wykonując zadania w kartach pracy.

Przedszkolaki utrwalały i wzbogacały wiadomości na temat znaków drogowych, rozmawiając o nich, dopasowując, różnicując i segregując je ze względu na kształt, kolor, przeznaczenie, rysując kształty w powietrzu różnymi częściami ciała, dopasowując znaki do figur geometrycznych. Wzięły też udział w zabawie badawczej pt. „Po co nam odblaski?”. Dzieci bawiły się dźwiękiem, uważnie słuchając zagadek słuchowych związanych z odgłosami ulicy oraz układając i odtwarzając rytmy słuchowo-ruchowe. Trenowały także podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych.

W dalszym ciągu dzieci rozwijają dużą motorykę w ramach realizacji projektu "Terapi ręki dla każdego". Ćwiczą też spokojne oddychanie oraz poznały zasady działania mózgu w oparciu o opowiadanie i ilustrację w ramach projektu "Zabawa w spokojny umysł". 

W tym tygodniu nie zabrakło również wyjść na świeże powietrze, gdzie dzieci rozwijały małą i dużą motorykę, korzystając ze sprzętu terenowego. Były też na wycieczce wokół przedszkola, aby zobaczyć jakie tam znajduja się znaki drogowe oraz utrwalaly umiejętnośc prawidłowego poruszania się po pasach.

Nauczyły się I zwrotki i refrenu piosenki pt. "Piosenka sygnaizatora" podczas zajęć rytmicznych. 

I. Maszerują buty po chodniku
prawą stroną, grzecznie, w równym szyku
i pytają sygnalizatora,
czy przez jezdnię już przechodzić pora.

Ref. Jestem z tego dobrze znany,
że wciąż migam światełkami.
Kiedy światło mam zielone,
możesz przejść na drugą stronę.
I spokojnie idź po pasach,
bo na pasach się nie hasa.
A gdy błysnę na czerwono,
stój, nie przechodź, zabroniono!

II. Pan sygnalizator mruga okiem:
czy są jezdnie wąskie, czy szerokie,
stoję dla was co dzień jak na warcie,
więc zasady moje pamiętajcie:

Ref. Jestem z tego dobrze znany...

Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie treści i ćwiczenie umiejętności, którym poświęcony był miniony tydzień. Wybierzcie się na wycieczkę na skrzyżowanie, aby dziecko w praktyce mogło powtarzać wiadomości i doskonalić umiejętności związane z zasadami bezpiecznego udziału w ruchu drogowym. Podczas takiego spaceru zwróćcie uwagę na znaki – porozmawiajcie o ich kształtach, nazwach (informacyjne, nakazu, zakazu, ostrzegawcze), kolorach i znaczeniu. Możecie też liczyć mijane budynki, nazywać spotkane marki samochodów, jeśli dziecko interesuje się motoryzacją, nazywać kolory aut w języku angielskim. Również podróż do i z przedszkola może być świetną okazją do utrwalania zasad bezpieczeństwa na drodze.

Od października rozpoczynamy prealizację programu "Bohater tygodnia" , a w następnym tygodniu rozpoczniemy już nasze spotkania z jesienią.