Przedszkole Integracyjne w Namysłowie

Przebudzenie po zimie - gr. II "Motylki"

W marcu przyjrzymy się zmianom, jakie zachodzą w przyrodzie wraz ze zbliżającą się wiosną. Zachęcamy do wspólnego obserwowania wiosennej pogody, tego, jak się zmieniają krzewy i drzewa, czy kwitną już pierwsze wiosenne kwiaty.

W minionym tygodniu…

  • poznaliśmy nazwy ubrań i obuwia oraz ich stosowanie, zapoznawaliśmy się ze zwrotem ubierać się na cebulkę, kształtowaliśmy nawyk ubierania się adekwatnie do pogody, wpajaliśmy ostrożność w doborze garderoby;
  • zapoznawaliśmy się z różnymi zjawiskami atmosferycznymi, rozwijaliśmy umiejętność analizy sylabowej, zapoznawaliśmy się z przysłowiem "W marcu jak w garncu", kształtowaliśmy świadomość różnorodności zjawisk atmosferycznych, uczyliśmy się wyrażania siebie poprzez różne formy, m.in. dramę;
  • poznawaliśmy pojęcie kalendarz pogodowy i nazwy zjawisk atmosferycznych, doskonaliliśmy umiejętność przeliczania, porównywania i wykonywania innych czynności matematycznych, kształtowaliśmy umiejętność prowadzenia kalendarza pogodowego, wdrażaliśmy się do systematycznej pracy; 
  • poznawaliśmy nazwy ptaków przylatujących do Polski na wiosnę, kształtowaliśmy orientację w przestrzeni, rozwijaliśmy umiejętność szybkiego reagowania na sygnał, rozwijaliśmy wyobraźnię dźwiękową, budowaliśmy wrażliwość na otaczającą przyrodę;
  • wyjaśnialiśmy zjawisko powstawania tęczy, kształtowaliśmy kreatywność, wyobraźnię i otwartość, pobudzaliśmy zmysły;
  • podczas zabawy z j. angielskim poznawaliśmy pory dnia i czynności, które w tym czasie wykonujemy.

Bank pomysłów na zabawy w domu:

  • Wspólny spacer, szukanie oznak wiosny.
  • Dobieranie butów do pary.
  • „Zamrożone skarby” – wydobywanie zabawek/małych przedmiotów ukrytych w lodzie.
ZOBACZ: GALERIA ZDJĘĆ >>>